Drogowe zamieszanieCiekawostki i sensacje dotyczące ruchu drogowego w Szczecinie, a także pomocne informacje dla kierowców, polecane warsztaty, myjnie, podjazdy.

Ile zarabia… nie, ile kosztuje bycie szeryfem drogowym?

Szery drogowy, samozwańczy, czasami szeryfów jest wielu, wszyscy samozwańczy. Kim są? Zmorą naszych dróg. Najczęściej spotkamy ich tam, gdzie pojawiają się korki. Nie dość że sami w nich stoją, to dodatkowo pogłębiają i tak ciężką sytuację. Co robią? Jadą, zwykle środkiem, czasami pustym pasem. Czemu pustym pasem? A no żeby inni nim nie jechali. Eh… długo by pisać, wpiszcie sobie w Google.

Więc krótko, ile zarab… tfu, ile kosztuje bycie szeryfem drogowym? No bo chyba nie myślicie, że ktoś im płaci za to co robią? Oczywiście, że nie. No chyba, że mamy przy okazji lokowanie produktu. Bycie szeryfem drogowym to nie jest taka tania zabawa, chociaż regulują ruch, to płacą za swoje czyny i to nie mało.

  • Utrudnianie lub tamowanie ruchu poprzez niesygnalizowanie lub błędne sygnalizowanie manewru – 200 zł
  • Zajmowanie więcej niż jednego, wyznaczonego na jezdni, pasa ruchu – 150 zł
  • Wjeżdżanie na pas między jezdniami – 100 zł
  • Przyśpieszanie podczas bycia wyprzedzanym – 350 zł,

W zasadzie nie ma więcej przewinień, do których można się od tak przyczepić, wymierzając sprawiedliwość szeryfowi drogowemu. Pamiętajcie, że blokowanie pasa ruchu, np. jeśli następuje zwężenie drogi, nie przyczyni się w żaden sposób do upłynnienia jazdy bo tak czy inaczej na samym końcu wszyscy będziemy poruszać się jednym pasem. Owszem, jedyne co się zmieni to kolejność.

Suwak ma upłynnić ruch na zwężeniu a nie zniwelować korki. Jeśli projekt drogi przewiduje kilka pasów, to znaczy, że ktoś dał kierowcom możliwość jazdy kilkoma pasami. Ten sam ktoś ocenił, że w tym miejscu panuje ruch, który wymaga kilku pasów. W miastach bardzo daje się we znaki takie „zachowanie” gdyż korki wydłużają się (co nadal nie wpływa na ich płynność) ale często oddziaływają na inne drogi, skrzyżowania i zachowania. Świetnym przykładem jest kilka nagrań ze Szczecina z alei Wojska Polskiego, gdzie regularnie „mądre głowy” blokują lewy pas, który jest lewoskrętem.

Warto zwrócić uwagę, że szeryf drogowy jest bardzo mocno związany z suwakiem. Ciekawe prawda? Ale szeryf drogowy pokazuje swoją władzę także na prostej. Gdzie najczęściej? Wyprzedzaliście kiedyś samochody jadące jeden za drugim? Czy zawsze kierowcy zostawiali Wam miejsce na schowanie się? Czy nie przyśpieszali gdy byli wyprzedzani? No właśnie.

Nie pochwalam „kablowania” ale co innego zgłosić wychowawcy, że pali się szkoła, a co innego donosić na to że ktoś nam zabrał ulubiony długopis czy dał w pysk. Jeśli zaobserwujecie takie zachowanie na drodze, skorzystajcie z kamery samochodowej i złapcie szeryfa. Film można zgłosić na policję, nawet drogą mailową. Możecie też użyć telefonu, ale pamiętajcie, aby zrobił to pasażer, abyście nie wyłapali mandatu, przy okazji pokazywania nagrania policji. Możecie też wykonać zdjęcia, najlepiej kilka obrazujących „ruch” pojazdu. Koniecznie spiszcie numery rejestracyjne. Uważajcie na wymierzanie sprawiedliwości samemu, podobnie jak w przypadku używania telefonu, tak i tu, próba zajeżdżania drogi czy wyprzedzania z prawej (np. na autostradzie, w terenie zabudowanym możecie) może skończyć się mandatem dla Was.

Uważam, że kierowcy którzy już zawczasu zajmują właściwy pas ruchu, też przyczyniają się do prowokujących sytuacji w których „poszkodowani” na własne życzenie, nie dają szansy innym uczestnikom ruchu na sprawne poruszanie się po drodze. Mało tego, sami szeryfowie, często blokują pas ruchu, z którego potencjalny „oszust drogowy” co to chce ominąć „korek”, z niekoniecznie chciał włączać się do ruchu, co np. skręcić w drogę zjazdową. Takie zachowanie często można zaobserwować np. w mieście.

Blokowanie pasa ruchu jest jeszcze gorszym zachowaniem niż jazda zewnętrznym pasem po rondzie, bo tu, kierowca zwykle wyraża swój strach, zajmując pas, który pomoże mu bezpiecznie opuścić skrzyżowanie o ruchu okrężnym. A czym kieruje się szeryf drogowy? 

Facebook Comments

RelatedPost

No votes yet.
Please wait...

Tags: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *